Коли душа покидає цей світ в стані ласки, але має борги перед Божою Справедливістю і повинна очиститись у вогні страждань від усіх наслідків гріха – вона потрапляє у Чистилище.
По своїй суті, муки Чистилища нічим не відрізняються від пекельних мук, окрім того, що в Чистилищі присутня Божа любов і впевненість у досягненні вічного щастя у Небі, а в пеклі душі ненавидять Бога і знають, що їхні муки вічні. Через святу Церкву Бог вчить, що після смерті душа очищається карами Чистилища (Флорентійський Собор), що «в Чистилищі є вогонь» (Тридентський Собор).
Пригадаймо також суворе застереження Спасителя про в’язницю, з якої ніхто не вийде, поки не сплатить усього свого боргу (Мт. 5,25; Лк. 12,58). Або слова святого Павла про те, що є душі, котрі тільки через вогонь можуть врятуватися. (1 Кор. 3,15).
Душа, котра в хвилину смерті брудна, перед Обличчям Бога постане наче розбита, пригнічена тягарем своїх гріхів, і цей стан для неї такий нестерпний, що вона сама прагне очиститися у вогні Чистилища. Лише там починає розуміти, яким є Бог і Його любов та яким великим нещастям є гріх перед Обличчям Божої Величі. Душа прагне кинутися в обійми свого Творця, але відчуває, що негідна. Вона тужить за Богом і відчуває глибоку вдячність за те, що може покутувати за свої гріхи. Душа знає, що вона врятована, і ця думка стає для неї потіхою в терпіннях. Таким великим є Милосердя Боже, що навіть після смерті є можливість покути. Отож вогонь Чистилища – це таємниця ласки вогню Божого Милосердя.
Вони вже не можуть, як на землі, надолужити Божої Справедливості добрими вчинками, пожертвами і молитвами. В Чистилищі годинник показує лише один час: терпіти – терпіти – чекати!
Усі терпіння і хрести, які ми за життя приймаємо терпеливо, повністю покладаючись на волю Божу і з’єднуючи їх з терпіннями Господа Ісуса Христа, збільшують наше вічне щастя і зменшують муки і тривалість перебування в Чистилищі. Згідно застережень святого Августина та інших святих: кари і терпіння душ в Чистилищі незрівнянно важчі за страждання земні: «Терпіння мучеників на землі у порівнянні з терпінням душ в Чистилищі – приємна розвага».
Згідно свідчень святого Томи Аквінського і святого Бонавентури, вогонь в Чистилищі такий самий, як у пеклі, з тією різницею, що в пеклі душі проклинають Бога, а в Чистилищі люблять і дякують за спасіння. В порівнянні з силою вогню Божої Справедливості вогонь земний – лагідний подих. Особливо важко тим душам, чиї рідні і близькі не вірять в існування Чистилища, бо нізвідки не можуть сподіватися допомоги. Згідно свідчень багатьох святих і душ з Чистилища, в місці очищення є багато різних сфер, які можна поділити на три основні рівні.
Згідно Франциски Римської († 1440), якій було показано чистилище, найнижчий рівень розташований біля пекла і доступ до неї мають пекельні сили. Подібні свідчення дає свята Бригіта і відома німецька стигматка Анна Катерина Еммеріх. На найнижчому і найболіснішому перебувають душі тих, хто вчинив жахливі вбивства і не розкаявся до смерті. Від пекла врятувало їх тільки чудо палких молитов рідних і близьких людей.
Вище них перебувають душі людей, котрі на протязі життя були байдужими (холодними) до Бога та не приділяли належної уваги сповіді і Євхаристії; душі байдужих священиків і монахів, які свою паству не наповнювали любов’ю до Бога і не виконували своїх обов’язків з належною наполегливістю і пошаною до Божої Величі.
На середньому рівні (малий вогонь Чистилища) перебувають, душі людей, які померли в гріхах повсякденних, або такі, яким було відпущено тяжкі гріхи, але вони не спокутували належним чином. Сюди перейдуть згодом душі з нижчого рівня Чистилища.
Найлегшим є верхній рівень (вогонь чистилищної спраги). Сюди потрапляють майже усі душі. Уникають його лише дуже праведні люди та люди, які померли або були замучені за віру в Ісуса Христа. Багато тисяч християн було замучено на смерть за віру та любов до Бога в перших трьох століттях під час переслідування християн. Багато людей, навіть побожних, бояться Бога і не відчувають присутності Бога у своєму житті, тому і попадають на цей рівень. Через цей рівень Чистилища на кінець, переходять душі з усіх інших його рівнів. В міру очищення душі, кари пом’якшуються.
Переважно: поки людина живе на землі, про вічність не хоче думати. Усі її прагнення земні. Переважно людина: коли помирають рідні або друзі, промовить кілька молитов, поплаче кілька днів і забуває про померлих. Але, мабуть, ті, що відійшли у вічність, заслужили такої долі, бо також не молилися за померлих (вони так само на протязі життя робили). Справедливий Суд відбудеться над кожною, без виключення, душею. Бо земля – це місце спочинку для тіла, що стає прахом а не для душі котра є безсмертна.
Служба Божа.
Найціннішою допомогою для душі в Чистилищі є Служба Божа. Але треба не тільки замовити в церкві Службу Божу, але й взяти в ній участь, немов замість душі померлого. Особливо допомагає душам в Чистилищі «Григоріанська служба» – 40 Служб Божих підряд, 40 днів. Якщо Служба Божа жертвується за померлих, які вже сягнули спасіння, вони особливо радіють, бо ця Служба Божа допоможе їхнім братам в Чистилищі. Велике значення мають Служби Божі, вислухані в будні, а не лише в неділю і свята. Якби люди це розуміли, то церкви були б переповнені. Бо коли ми помираємо, вислухані нами Служби Божі, мають для нас більшу вартість від тих, які будуть жертвувати за нас наші рідні після нашої смерті.
В наш час батьки і вчителі скаржаться, що діти дуже неслухняні. Але колись були шкільні Богослужіння. Діти молилися і приймали святе Причастя, а це давало їм сили для виконання обов’язків. Бо ні батько, ні мати, ні катехит не зможуть вкласти в душу дитини те, що може дати їй Спаситель наш Ісус Христос. Якщо дитина не виховується на релігійних засадах змалку, пізніше не зможе й жити згідно них.
Терпіння в заміну.
Кожне терпіння тілесне чи духовне, яке жертвуємо за душі в Чистилищі, приносить їм полегшення. Про це пише Анна Катерина Еммеріх, а святий Іван Віанней з Арсу просив у Бога дозволу терпіти за душі в Чистилищі.
Молитва на вервиці.
Після Служби Божої – це найефективніший засіб допомоги душам в Чистилищі. Коли ми молимося за них на вервиці, передаємо їх в опіку Матері Божої, яка сказала святій Бригітті: «Я Матір усіх душ Чистилища. Мое заступництво пом’якшуе їхні терпіння».
Хресна Дорога.
Хресна Дорога приносить душам в Чистилищі велику допомогу, якщо жертвуємо за них терпіння і смерть Ісуса, а також криваві сльози Його Матері Болісної. Після кожної стації треба додавати: «Ісусе Христе Розіп’ятий, змилуйся над нами і над душами в Чистилищі».
Важливими є також молитви до Божого Милосердя і до Найсвятіших Ісусових Ран. Кожна найкоротша молитва чи зітхання скорочує муки душі в Чистилищі.
Вдосконалення в чеснотах і добрих вчинках.
Через святу Марію Ліндмайєр, Ісус радить нам, аби ми в кожному тижні вибрали собі якусь чесноту і при кожній нагоді вдосконалювалися в ній. Ці зусилля через Ангела-Хоронителя треба жертвувати Матері Божій, щоб Вона наші заслуги зарахувала душам в Чистилищі. Наприклад, вдосконалення себе у покорі приносить полегшення душі, котра покутує за гріхи гордості і пихи. Свята Марія Ліндмайєр наголошує, що покорою можна значно більше допомогти душам в Чистилищі, аніж іншими чеснотами. За тих, хто грішив переїданням, можна покутувати постами, за злих і гнівливих – терпеливістю і лагідністю. Муки тих, у кого було тверде серце, можна пом’якшити вчинками милосердя, милостинею і пожертвами на місії.
Добрі вчинки.
Це також дуже дієвий засіб допомоги душам в Чистилищі. Добровільно жертвуючи їм наші добрі вчинки, тим самим збираємо скарби і для свого життя вічного, тому «усе, що зробили ви одному з Моїх братів менших – для Мене зробили» (Мт. 25,45).
Запалювання свічок.
Запалювання свічок під час молитви, також допомагає душам в Чистилищі, бо, по-перше, це прояв пам’яті і любові до них, а, по-друге, свічки є освячені, і їх світло розсіює темряву Чистилища. Тому завжди потрібно жертвувати Богу і просити Його, щоб прийняв як покуту за гріхи наших ближніх.
Матеріальна або грошова пожертва.
Без такої пожертви не можна було би зробити багато добрих справ. Багато душ в Чистилищі покутують за несплачені борги, несправедливі заповіти, тому саме грошові пожертви можуть їм допомогти.
Джерело: Часопис “Промінь любові”.
Схожі публікації
-
04.03.2020 -
-
Leave a Reply Cancel reply
Анонси
Категорії публікацій
- Анонси (3)
- Капеланство (78)
- Лицарі Колумба (5)
- Милосердний самарянин (71)
- Молодь Чарнецького (37)
- Новини (493)
- Офіційно (248)
- Прохання про молитву (78)
- Розклад богослужень (1)
- Статті (404)
- Антивірус (44)
- Для дітей (9)
- Життя у Христі (25)
- Інтерв'ю (34)
- Історія УГКЦ (7)
- Оповідання (20)
- Проповіді і духовні науки (84)
- Релігієзнавство (39)
- Роздуми (51)
- Церковні свята (62)
4 коментарі
Чудова стаття, цікаво було читати, тільки описка з приводу кількості Григоріанських служб – 30
Христос Раждається !!! Щодо кількох григоріанок: молитвою Божественної Літургії ми допомагаємо найбільше, а тим паче Григоріанки, коли 30 Служб Божих підряд є офіровано за одну душу. Я вважаю, що нема потреби давати в кількох церквах на Григоріанку, бо тоді губиться і нівелюється сам її сенс, десь краще чи побожніше не помолиться. А от підкріплювати молитву своїм просто, добрими ділами, терпіннями… обов’язково треба. Треба розуміти, що не лише священник молиться за ту душу, але і її рідні теж. Однак можна давати і на Святу Літургію за неї і інших членів родини у той же час поки служиться Григоріанка, однак на іншій службі, бо до намірення Григоріанки священик не долучає жодних інших намірень. Христос Раждається !!!
Христос народився!
Чи можна замовляти декілька Григоріанок за душу померлого, в декількох церквах?
Дякую!
Дякую Вам і Богу. Втратила тата. Дуже любила його і він мене. Інформація принесла полегшення.