Коріння вашого релігійного угрупування можна шукати або в темних коридорах спецслужб, або в темних коридорах невідкупленої людської свідомості. Не знаю, де їхнє феноменологічне коріння.
Але коріння догналізму як релігійної системи лежить на самісінькій поверхні. І лишень потрібно його порівняти з іншими релігійними системами, щоб побачити істинне коріння догналізму.
При порівнянні догналізму з іншими релігійними системами досить легко відхилити ідею його християнського, юдейського чи ісламського походження. Також, не дивлячись на присутність у його практиках східних елементів, його не можливо ідентифікувати як розвиток індуїзму, даосизму, буддизму чи конфуціанства. Але при порівнянні з релігійністю Нью Ейджу (New Age) можемо побачити співпадіння з догналізмом процентів на 90.
Отож, кілька основних характеристик Нью Ейджу у порівнянні з догналізмом.
1. Нью Ейдж не наголошує на тому, що Бог – Особа.2 Цього у вашому навчанні я не знайшов. Але…
2. Одним з основних тверджень сект, а також і Нью Ейджу, є твердження про те, що начебто Церква відійшла від проповідуваної Христом істини.3 У вас це майже в кожному листі є присутнє.4
3. Проповідь нових доктрин, нового євангелія.5 У вас таке присутнє: проповідь нового, інакшого євангелія – Марія – нове серце; Православна церква спасенніша від Католицької; відкидання папського примату; шестирічна заборона для цілої Церкви правити Службу Божу.6 При цьому ви не лише сповідуєте ці погляди, але й поширюєте їх.
4. Нью Ейдж проповідує, що людина є Богом.7 Ви ж возвели Богородицю, людину, в статус божества.8
5. Нью Ейдж виявляє велике зацікавлення східними «молитовними» техніками.9 Ваше вчення стосовно молитви повністю оперте на таких східних техніках.10
6. Для Нью Ейджу є характерним використання психотропних практик,11 які в поєднанні з певними «молитовними» техніками мали би привести до зміни свідомості людини.12 Усе це є присутнім у вашому навчанні і так званих молитовних практиках.13
7. Нью Ейдж, не дивлячись на те, що він любить оперувати науковими поняттями, виразно негативно відноситься до філософії й богослів'я, полюбляючи перенаголошувати ірраціональність.14 Це також є характерним і для догналізму.15
8. Нью Ейдж прагне осягнути баланс між чоловічим і жіночим началом, вводячи в своє розуміння божественного жіноче начало.16 Точнісінько те саме навчаєте і ви, навчаючи про божественність Богородиці.17
9. Для Нью Ейджу характерним є перенаголошення страху перед злими силами.18 Точно та сама тенденція проявляється і у вас. Досить лише уважно перечитати ваші «послання».
10. Для Нью Ейджу характерним є гостре відкидання авторитету Католицької Церкви у будь-яких питаннях, а особливо у питаннях віри.19 І ця характерна ньюейджівська риса є у ваших листах.20
11. Нью Ейдж прагне до еклектичного змішування різнорідних елементів узятих з різних релігійних систем. У цьому новому релігійному русі «виразилась суміш юдео-християнства, окультизму, єресі, східних релігій».21 Усі ці ознаки є також характерними для догналізму.
З одинадцяти наведених фахівцями ознак Нью Ейджу, десять є у догналізму. Отже, догналізм показує, що він є законним дітищем не християнства, а Нью Ейджу, з якого він узяв більшість своїх «спасительних» доктрин.
Схожі публікації
-
20.11.2024 -
-
19.11.2024 Преподобна Йосафата Гордашевська
Анонси
Категорії публікацій
- Анонси (1)
- Капеланство (79)
- Лицарі Колумба (1)
- Милосердний самарянин (72)
- Молодь Чарнецького (37)
- Новини (506)
- Офіційно (265)
- Прохання про молитву (62)
- Розклад богослужень (1)
- Статті (403)
- Антивірус (44)
- Для дітей (9)
- Життя у Христі (25)
- Інтерв'ю (34)
- Історія УГКЦ (7)
- Оповідання (20)
- Проповіді і духовні науки (84)
- Релігієзнавство (39)
- Роздуми (51)
- Церковні свята (61)
Залишити відповідь