ДОДАТОК №8 до «Відкритого листа-відповіді так званим «підгорецьким отцям», або угрупованню Догнала»

0 88
ARGUMENTA CONTRA DOHNALISMUM1
Частина VIII
 
КОРІННЯ ДОГНАЛІЗМУ ЗНАХОДИТЬСЯ В … НЬЮ ЕЙДЖІ.

Коріння вашого релігійного угрупування можна шукати або в темних коридорах спецслужб, або в темних коридорах невідкупленої людської свідомості. Не знаю, де їхнє феноменологічне коріння.

Але коріння догналізму як релігійної системи лежить на самісінькій поверхні. І лишень потрібно його порівняти з іншими релігійними системами, щоб побачити істинне коріння догналізму.

При порівнянні догналізму з іншими релігійними системами досить легко відхилити ідею його християнського, юдейського чи ісламського походження. Також, не дивлячись на присутність у його практиках східних елементів, його не можливо ідентифікувати як розвиток індуїзму, даосизму, буддизму чи конфуціанства. Але при порівнянні з релігійністю Нью Ейджу (New Age) можемо побачити співпадіння з догналізмом процентів на 90.

 

Отож, кілька основних характеристик Нью Ейджу у порівнянні з догналізмом.

1. Нью Ейдж не наголошує на тому, що Бог – Особа.2 Цього у вашому навчанні я не знайшов. Але…

2. Одним з основних тверджень сект, а також і Нью Ейджу, є твердження про те, що начебто Церква відійшла від проповідуваної Христом істини.3 У вас це майже в кожному листі є присутнє.4

3. Проповідь нових доктрин, нового євангелія.5 У вас таке присутнє: проповідь нового, інакшого євангелія – Марія – нове серце; Православна церква спасенніша від Католицької; відкидання папського примату; шестирічна заборона для цілої Церкви правити Службу Божу.6 При цьому ви не лише сповідуєте ці погляди, але й поширюєте їх.

4. Нью Ейдж проповідує, що людина є Богом.7 Ви ж возвели Богородицю, людину, в статус божества.8

5. Нью Ейдж виявляє велике зацікавлення східними «молитовними» техніками.9 Ваше вчення стосовно молитви повністю оперте на таких східних техніках.10

6. Для Нью Ейджу є характерним використання психотропних практик,11 які в поєднанні з певними «молитовними» техніками мали би привести до зміни свідомості людини.12 Усе це є присутнім у вашому навчанні і так званих молитовних практиках.13

7. Нью Ейдж, не дивлячись на те, що він любить оперувати науковими поняттями, виразно негативно відноситься до філософії й богослів'я, полюбляючи перенаголошувати ірраціональність.14 Це також є характерним і для догналізму.15

8. Нью Ейдж прагне осягнути баланс між чоловічим і жіночим началом, вводячи в своє розуміння божественного жіноче начало.16 Точнісінько те саме навчаєте і ви, навчаючи про божественність Богородиці.17

9. Для Нью Ейджу характерним є перенаголошення страху перед злими силами.18 Точно та сама тенденція проявляється і у вас. Досить лише уважно перечитати ваші «послання».

10. Для Нью Ейджу характерним є гостре відкидання авторитету Католицької Церкви у будь-яких питаннях, а особливо у питаннях віри.19 І ця характерна ньюейджівська риса є у ваших листах.20

11. Нью Ейдж прагне до еклектичного змішування різнорідних елементів узятих з різних релігійних систем. У цьому новому релігійному русі «виразилась суміш юдео-християнства, окультизму, єресі, східних релігій».21 Усі ці ознаки є також характерними для догналізму.

З одинадцяти наведених фахівцями ознак Нью Ейджу, десять є у догналізму. Отже, догналізм показує, що він є законним дітищем не християнства, а Нью Ейджу, з якого він узяв більшість своїх «спасительних» доктрин.

 

27.09.2009р.Б.
місто Золочів Львівська область

 

о. Орест-Дмитро Вільчинський

 


1. Аргументи проти догналізму (лат.)
2. Див. Hrvoje LASI?, «New аge – nova religija modernog doba. Religisko-religiozno obilje?je New agea», в «Novi religiozni pokreti- Zbornik radova sa znanstvenog simpozija Filozofskog fakulteta Dru?be Isusove o novim religioznim pokretima», uredio – Mijo Niki?, FTI, Zagreb, 1997, c. 190.
3. Див. Josip BLA?IVI?, «Proroci Novoga doba», Teovizija, Zagreb, 2001, c. 58.
4. Наприклад див. лист «Містерія брехні» від 02.02.2008.
5. Див. Josip BLA?IVI?, «Proroci Novoga doba», c. 27
6. Див. Додаток «Віровчення догналізму не є ані християнським, ані католицьким».
7. Див. Hrvoje LASI?, «New аge – nova religija modernog doba. Religisko-religiozno obilje?je New age» , c. 190.
8. Див Додаток «Догналізм не є християнським, а – поганським вченням».
9. Див. Jadran ZALOKAR, «Izvor ii dometi New agea», в «Novi religiozni pokreti- Zbornik radova sa znanstvenog simpozija Filozofskog fakulteta Dru?be Isusove o novim religioznim pokretima», uredio – Mijo Niki?, FTI, Zagreb, 1997, c. 175
10. Див Додаток «Окультний характер «молитовних» практик догналізму».
11. Див. Hrvoje LASI?, «New аge – nova religija modernog doba. Religisko-religiozno obilje?je New agea», c. 187.
12. Див. Hrvoje LASI?, «New аge – nova religija modernog doba. Religisko-religiozno obilje?je New agea», c. 190; та Tomislav IVAN?I?, «Credo novih religioznih pokreta», в «Novi religiozni pokreti- Zbornik radova sa znanstvenog simpozija Filozofskog fakulteta Dru?be Isusove o novim religioznim pokretima», uredio – Mijo Niki?, FTI, Zagreb, 1997, c. 45.
13. Див Додаток «Окультний характер «молитовних» практик догналізму».
14. Див. Hrvoje LASI?, «New аge – nova religija modernog doba. Religisko-religiozno obilje?je New agea», c. 191.
15. Див Додаток «Поведінка вчителів та прихильників догналізму є протилежною від прикладу святих Католицької Церкви».
16. Див. Tomislav IVAN?I?, «Credo novih religioznih pokreta», c. 45.
17. Див. Додаток «Догналізм не є християнським, а – поганським вченням».
18. Див. Tomislav IVAN?I?, «Credo novih religioznih pokreta», c. 45.
19. Див. Jakov JUKI?, «Nove društvene prilike i ezoteri?no-okultna religioznost», в «Novi religiozni pokreti- Zbornik radova sa znanstvenog simpozija Filozofskog fakulteta Dru?be Isusove o novim religioznim pokretima», uredio – Mijo Niki?, FTI, Zagreb, 1997, c. 125.
20. Див. Додаток «Віровчення догналізму не є ані християнським, ані католицьким».
21. Hrvoje LASI?, «New аge – nova religija modernog doba. Religisko-religiozno obilje?je New agea», c. 197.{jcomments on}

Схожі публікації

Залишити відповідь

Youtube


Контакти

м.Золочів Львівської обл.
вул.Шашкевича, 87
padre.mykhaylo@gmail.com
+38 096 956 06 02