ДОДАТОК №3 до «Відкритого листа-відповіді так званим «підгорецьким отцям», або угрупованню Догнала»

0 123
ARGUMENTA CONTRA DOHNALISMUM1
Частина IІІ
 
ВІРОВЧЕННЯ ДОГНАЛІЗМУ НЕ Є АНІ ХРИСТИЯНСЬКИМ, АНІ КАТОЛИЦЬКИМ

1. Антоніне Догнале, Роберте Обергавзере, Ричарде Шпіржік та Василю Гітюк, ви твердите, що «Святий Іван прийняв Марію до глибини свого єства».2 Ви також вимагаєте від своїх адептів прийняти Марію до свого серця. Цим ви впадаєте у єресь. Ви навчаєте, якусь новітню форму дуотеїзму, тобто двобожжя: з одного боку християнська Пресвята Трійця, а з іншого – богиня Марія. Хіба можна когось прийняти до свого серця, окрім Всемогучого Бога?

 

Ви приписуєте Богородиці божественні атрибути – безмежність і всюдиприсутність (кожен може Її прийняти до свого серця). Бог є понад усяке наше розуміння, але Марія, хоча і Матір Божа, хоча і Непорочно зачата, хоча і на Небо вознесенна, хоча і Цариця Неба і землі, залишається людиною; людиною, не Богом Всемогутнім, Безконечним, Всюдиприсутнім Чистим Духом. Ваша спроба аргументувати свої твердження словами святого Амброзія та Августина виглядають не переконливо. Ви не наводите твір звідки ви взяли ці цитати. Знаючи ваш нечистоплотний спосіб цитування, який ви продемонстрували, цитуючи книжку пана Аржаковського, ці цитати неможливо вважати ані автентичними, ані точними. Окрім цього, якщо в Івана не було дому, то де він мешкав до того моменту, коли Ісус його покликав? І звідки взялася в Лоретто хатка, про яку християнське передання каже, що вона походить з Ефесу, і що у цій хатці мешкав Іван і Богородиця? Чи може ця християнська реліквія не є автентичною? Твердження про те що Іван реально прийняв Марію до своєї особистості є повністю необґрунтоване. Що більше, як вже я зазначив перед тим, воно є богохульним, бо приписує Богородиці атрибути Бога. Отже, ви проповідуєте не християнство, а новітню поганську релігію, у якій є присутня богиня. Тим ви возносите хулу на Бога Живого в Тройці Святій Єдиного і на Богородицю Пречисту Діву Марію. Про це можна ще багато писати та цитувати ваші єресі, але тоді це би вже вийшов не лист, а грубезна книга. Тож перейдемо до наступного.

 

 

2. І Ватиканський собор святково проголосив Декрет «Pastor aeternus» про папську непомильність (DH 3050–3075), проголосив його догмою католицького віровчення, еталоном католицької правовірності. Святий І Ватиканський собор виразно заявив: «вирок Апостольського Престолу, від чийого авторитету нема більшого, не може ніхто відмінити і ніхто не може судити проти його вироку» (DH 3063), самі також знаєте, що цей же ж Собор постановив, як догму віри, що Папу неможливо судити, хто таке робить, відступник від віри Христової (див. DH 3064). Ви не лише не підкорилися вироку Апостольського Престолу, ви ще й відважилися екскомунікувати працівників Папських дикастеріїв, які, згідно права, є частиною цього Престолу. У своїй засліпленості ви пішли ще далі, повторивши гріх розкольника Керулярія з 1054 року – Ви екскомунікували Папу Івана Павла ІІ3. З цього випливає, що ви є розкольниками і єретиками.

Ви, очевидно, щоб якимось аргументами оправдати своє беззаконня, вмисне, стараєтеся ввести в оману читачів своїх листів, твердячи що папа Лев ІІ, підтвердивши документи ІІІ Царгородського собору, потвердив і канон про безбожне проголошення папи Гонорія єретиком.4 Це є неправда. Не раз в історії Церкви траплялось, що Папи, потверджуючи Собори, відмовлялися потверджувати певні їхні канони. Так само і з цим Собором і його безбожною анатемою на Папу. Папа Лев ІІ потвердив Собор, але не потвердив канон про анатему на папу Гонорія, ні не потвердив проголошення його єретиком, звинувативши його лише за недбальство у придушенні єресі.5 Так зване «питання Гонорія» порушували вже і протестанти епохи Реформації, і деякі старокатолики на І Ватиканському соборі, що потім проголосили новий розкол. Отже, отці, вибачте, але ви самі себе визнали прихильниками протестантизму і його форми старокатолицизму.

3. Ви називаєте так зване Братство св. Пія Х (лефевристів) католицькою спільнотою,6 хоча добре знаєте, що вони не є членами Католицької Церкви і що вони не сповідують віру Католицької Церкви. Отже визнаючи лефевристів членами Церкви, ви підтримуєте розкол і єретичне заперечення ІІ Ватиканського собору. Як це не прикро, та ви є єретиками і розкольниками, і самі це ще раз підтверджуєте.

4. Ви відкидаєте норми канонічного права.7 І тим ви заперечуєте повноваження Папи, як церковного найвищого законодавця. Заперечуєте цим науку І Ватиканського (DH 3059–3075) та ІІ Ватиканського соборів (CD 2). Тим самим ви також відкидаєте папський примат.

5. Терням в п’яті для вас є декларація ІІ Ватиканського собору про ставлення Церкви до нехристиянських релігій. Цій Декларації ви приписуєте чи не всі проблеми Церкви в постсоборовій добі.8 Цю декларацію ви звинувачуєте у некритичній відкритості поганству і духу смерті.9 Цій Декларації ви приписуєте роль головного дехристиянізатора в середині Церкви.10 Що більше, на вашу думку, ця Декларація є одним з ліквідаторів самого існування Католицької Церкви.11 В чому проблема? Бо ця Декларація, проголошує, що Католицька Церква не відкидає нічого з того, що в інших релігіях є істинне та святе (NA 2)?12 Чи може у тому, що Церква ставиться до цих релігій з повагою (NA 2)? Адже вже святий мученик Юстин Філософ писав, що «Все добре, що хтось написав, належить нам християнам» (II Apol. 13,4), тобто, що доброго є в інших нехристиянських книгах, належить християнам. Він навчав про «насінинки Лоґосу», які перебувають в розумі кожної людини. Про поган та їхніх великих людей святий Юстин пише: «Ті, що жили згідно Лоґосу, є християнами, навіть якщо їх зараховують до безбожників, як наприклад між Елінами: Сократ, Геракл і їм подібні» (І Apol. 46,3), та на іншому місці: «Все, що доброго вони навчали, належить нам, християнам. Усі письменники могли бачити, хоча й неясно, дещо від істини, завдячуючи насінинкам Лоґосу, які Бог заклав у кожну людину» (ІІ Apol. 13, 5-6). Чи не найбільший католицький богослов ХХ століття – Карл Ранер, один з домінуючих теологів на ІІ Ватиканськомі соборі, цю ідею про насінинки Лоґосу переформатував в ідею надприродного екзистенціялу, що його Бог закладає у кожну людину в момент сотворення її безсмертної душі, щоб уможливити те, про що говорить ІV канон Латинської літургії : «Щоб шукаючи – Тебе знайшли». (Canon IV, Prefatio). Власне про це добро, розсіяні насінинки Лоґосу, і говорить Церква у цій Декларації, не додаючи нічого нового до віри Церкви. А лише даючи тлумачення, що конкретно доброго, тобто нашого, християнського, є в інших релігіях. Церква закликає прочистити те насіння Лоґосу, яке є і в поганах, привівши їх до пізнання Істини (АG 11). Приписуючи Декларації Вселенського собору чи то єретичний, чи то апостатичний характер, Ви прикрито навчаєте, що Вселенський Собор на чолі з Папою впав в єресь. Отже ви не визнаєте догму Папської непомильності. Хоч як це не боляче, але цим самим ви автоматично опинилися поза спільнотою Христових вірних, які цю віру визнають – ви відпали від Католицької Церкви. Хіба може той, хто вірить непомильність в Церкви сказати: «Католицька Церква сьогодні не є свідоцтвом для світу, але є звітрілою сіллю»,13 чи що «Церква виганяє Святого Духа»14, що Церква залишила Божі норми.15 Ви ще задовго до того, поки вас офіційно екскомунікували, духом і серцем перебували поза Католицькою Церквою. Про таких, як ви, писав святий апостол Іван: «Діти, це остання година, бо ви чули, що антихрист надходить, і нині з’явилося багато антихристів. З цього дізнаємося, що це остання година. Вони вийшли від нас, але не були нашими, бо якби були з наших, то залишились би з нами; але, щоб виявилось, що не всі вони є з наших» (1 Ів 2, 18-19).

Ви лицемірно закликаєте Святішого Отця дати автентичне тлумачення цієї Декларації (Nostra aetate), як кажуть в народі «траскаєте вар’ята», нібито не знаючи, що воно вже дане у 2000 році у формі Декларації «Dominus Iesus». Ви можете обдурити простий побожний народ, але не того, хто хоч трішки цікавиться своєю вірою. Перестаньте займатися відвертою підтасовкою фактів. Ви самі визнаєте, що знаєте про існування цього документу, хоча його називаєте то декретом, то енциклікою.16

6. Іншим вашим єретичним вченням є заперечення науки святого Тридентійського собору про те, що Святі Таїнства діють самою силою звершеного акту.17 Тобто ви відкрито декларуєте себе єретиками. Що більше, ви відкрито визнаєте, що ісповідуєте єресь Віккліфа та Гуса.18 Без найменшого встиду і ганьби ви декларуєте себе віккліфівцями і гуситами, тобто єретиками засудженими Церквою. Ви відбілюєте єретика Яна Гуса, засудженого церквою за поширення Вікліфової єресі: «Відомою жертвою за критику священичого беззаконня і зловживання церковних урядів, став ректор Празького університету – Ян Гус, який у 1415р. був спалений».19 Ви повторюєте антикатолицькі масонські вигадки. Ваш земляк Гус був спалений не за критику надужиття у Церкві, а за конкретну єресь. І був спалений не Церквою, а державною владою Святого Римського Царства німецької народності. Так що не очорнюйте Церкву і не відбілюйте єретиків.

7. Ви заперечуєте старе правило Католицької Церкви: «Як віриться так і молиться», тобто, що автентичні літургійні книги Церкви є правилом її віри.20 Отже ви заперечуєте віру Церкви.

8. Ви сумніваєтесь, що в Католицькій Церкві можна осягнути спасіння,21 що більше ви навіть стверджуєте, що Православнна Церква спасенніша від Католицької.22 А це аж ніяк не є католицьким віровченням. Таке можуть сказати лише нефанатично настроєні православні богослови. Отже, ви сповідуєте православну доктрину.

9. Ви би хотіли заборонити на шість років відправляти Службу Божу в цілій Католицькій Церкві.23 Ви добре знаєте, що Літургія є центром життя Церкви (див. SC 10)24, що Євхаристія є цементуючим принципом християнської спільності (див. Ді 2,42). І ви цілу Церкву прагнете позбавити цього осердя Її життя. Очевидно тільки одне, цим ви прагнете розвалити Католицьку Церкву. Пророк Даниїл пророкував, що Антихрист скасує щоденну жертву Богові (див Дан. 8, 11). Саме цього прагнете ви. Йдеться власне про скасування ЩОДЕННОЇ Жертви. Протестанти Євхаристійної Жертви не мають, православні не відправляють Божественну Літургію щодня. Лишились тільки католики, от і дух Антихриста кричить через вас: «Дайош скасування щоденної Літургії, най править тільки папа, а там вже якось зробиться, щоб вона не відправлялася щодень. Одного знищити легше, як багатьох!» Страшно сказати, отці, але саме через вас діє дух Антихриста.

10. Ви стверджуєте, що свячення уділені єретиками не є дійсними,25 але це противиться науці Церкви. Ви знову вкотре заперечуєте те, що Католицька Церква вірити навчає.

11. Ви твердите, що паркінсонова хвороба Його Святості, Слуги Божого, папи Івана Павла ІІ була карою Божою, що більше, ви пробуєте очорнити Івана Павла ІІ і перед православними, надіславши їм копії цього листа.26 Очевидно, ви не припускаєте, що Папа сам міг прийняти на себе це терпіння. Тобто для вас хвороба є лише карою Божою. Але таке твердження не є католицьким. Це є твердження протестантської теорії євангелія успіху, яка проповідує, що всяка хвороба є карою за особистий гріх особи. Отже, ви сповідуєте певні протестантські доктрини.

12. Ви рекламуєте сумнівні пророцтва італійського священика Ґоббі, який твердить про себе, що має «дар» внутрішніх голосів, що дуже нагадує подібні «дари» спірітистів.27 До речі, Марійський рух священиків не є визнаний Церквою, а дон Ґоббі вже «уславився» тим, що стверджував в ім’я Марії, що кінець світу настане у 2000 році, а потім заявив, що Марія змилосердилася і не допустила кінця світу. Аж занадто цей рух нагадує єговізм. І ще одне зауваження стосовно цього руху. Форми поклоніння фігурі Матері Божої Фатімської на зборах цього руху виглядають як «християнська» копія індуїстських процесій на честь богині Лакшмі.

Ви не є католиками, і тому безглуздим виявляється ваше твердження, що ви терпите за те, що ви є правовірними католиками.28

 

21.09.2009 року Божого
місто Золочів Львівської області

 

о. Орест-Дмитро Вільчинський

 


1 Аргументи проти догналізму (лат.)
2 Лист «Нове серце» від 24.06.2006.
3 Див. лист «Питання Ассижу (1986, 2002)» від 28.07.2009.
4 Див. лист «Захист папства» від 23.07.2009.
5 Див. Hubert JEDIN, Kleine Konziliengeschichte. Mit einem Bericht uber das Zweite Vatikanische Konzil, Verlag Herder, Freiburg, 1978, c. 35-36.
6 Лист від 23.01.2009.
7 Див. лист «Єресі в книзі кардинала Л. Гузара» від 25.03.2006.; лист «Католицьке церковне право (КККЦ, ККСЦ) – шматок паперу» від 05.07.2009.
8 Див. лист «Плоди Nostra aetate» від 21.09.2006
9 Див. лист «Плоди документу Nostra Aetate про пошану поганства» від 24.05.2008.
10 Див. лист «Про покаяння» від 01.01.2007.
11 Див. лист «Якщо нема фундаменту, то нема ані ієрархії» від 28.04.2007.
12 «Nostra аetate» – Декларація ІІ Ватиканського собору про відношення Церкви до нехристиянських релігій.
13 Лист «Містерія брехні» від 02.02.2008.
14 Лист «Містерія брехні» від 02.02.2008.
15 Див. Лист «Містерія брехні» від 02.02.2008.
16 Див. лист «Значення документа Конгрегації віровчення для нашої УГКЦ» від 11.07.2007.
17 Див. лист «Проблема “ex opera operato” » від 20.02.2009.
18 Див. лист «Проблема “ex opera operato” » від 20.02.2009.
19 Див. лист «Чи потрібна сьогодні філософія для пізнання Бога?» від 07.02.2007.
20 Див. лист «Папський документ про Літургію і пропозиція щодо даної проблематики» від 14.07. 2007.
21 Див. лист «Різдвяний лист Святішому Отцю» від 08.12.2007.
22 Див. лист «Єдність з Римом» від 21.07.2009.
23 Див. лист «Шестилітня епітимія для сучасної Церкви» від 01.11.2007.
24 Sacrosanctum Concilium – Декрет ІІ Ватиканського собору про Святу літургію.
25 Див. лист «Недійсні єпископські і священичі свячення» від 11.06.2009.
26 Див. лист «Запланований візит далай-лами до Ватикану» від 04.11.2007.
27 Див лист «пророцьке слово через о. Ґоббі» від 13.06.1989р.
28 Див. лист «Вплив духа Нью Ейдж на Церкву» від 28.07.2005.{jcomments on}

Схожі публікації

Залишити відповідь

Youtube


Хресна дорога

Контакти

м.Золочів Львівської обл.
вул.Шашкевича, 87
padre.mykhaylo@gmail.com
+38 096 956 06 02